×
Často kladené otázky
Nižšie ponúkame odpovede na najčastejšie otázky pacientov. Ak máte otázky, ktoré tu zodpovedané nie sú, napíšte nám cez kontaktný formulár na konci tejto strany, radi vám na ne odpovieme.

V blízkosti nemocnice sa nachádzajú dve platené parkoviská: oproti nemocnici (vedľa Ministerstva zdravotníctva SR – Garáž nemocnica Parking Kramáre) a oproti NÚDCH.

Pokiaľ idete na vyšetrenie:
  • Neurochirurgické ambulancie nájdete v poliklinickej časti nemocnice na prízemí, č. dv. 115
  • Po príchode do čakárne sa posaďte a pripravte si odporučenie od odosielajúceho lekára, kartičku poistenca a všetku relevantnú zdravotnú dokumentáciu týkajúcu sa Vášho ochorenia vrátane popisu a obrazovej dokumentácie Vašich CT a MR vyšetrení (na CD alebo zabezpečiť ich preposlanie do nášho informačného systému PACS – zavolaním na pracovisko kde Vám vyšetrenie bolo realizované) 
  • Prednosť majú objednaní pacienti, preto Vám odporúčame sa najskôr telefonicky objednať na tel.č. 025954 2452

Pokiaľ idete na hospitalizáciu:

  • Ak idete na plánovanú hospitalizáciu, odporúčame prísť najlepšie medzi 8:00 a 9:00 hodinou na našu ambulanciu.
  • Všetky ďalšie potrebné informácie máte uvedené v ambulantnej správe 

Na kontrolné neurochirurgické vyšetrenie si vždy prineste so sebou všetky predošlé lekárske správy, vrátane prepúšťacej správy ako aj iné relevantné lekárske správy od Vášho prepustenia(napr. neurologické, onkologické, oftalmologické, endokrinologické…). Ak Vám bolo realizované kontrolné zobrazovacie vyšetrenie (CT, MR, PET…) prineste si so sebou aj výsledky týchto vyšetrení ako aj obrazovú dokumentáciu daného vyšetrenia na CD (alebo zabezpečte ich preposlanie do nášho informačného systému PACS zavolaním na pracovisko kde Vám toto vyšetrenie realizovali) 

Na hospitalizáciu si prineste:

  • predošlé lekárske správy, výsledky predoperačných vyšetrení, o ktorých ste boli informovaní,
  • Interné predoperačné vyšetrenie v prípade plánovanej operácie
  • lieky, ktoré aktuálne užívate
  • rozpis užívania vašich liekov
  • základné hygienické potreby,
  • pyžamo a prezuvky,
  • iné osobné veci (za osobné veci či cennosti nenesie zodpovednosť personál, ale pacient).

Režim v pracovné dni

časudalosťpopis
07:15-07:45ranná (veľká) vizitaJe potrebné, aby sa pacienti v tomto čase zdržiavali na izbe. Tu je možné s lekárskym tímom stručne konzultovať, prípadne si dohodnúť čas komplexnej konzultácie.
07:45-08:30ranné sedenieOdborná porada lekárskeho tímu. V tomto čase nie je lekársky tím na individuálne konzultácie k dispozícii.
08:00-15:00práca lekárov na operačných sálach,  oddeleniach a ambulanciáchV tomto čase môžete kontaktovať svojho izbového lekára na oddelení, informácie získate u sestier.
14:00-14:30popoludňajšia (malá) vizitaJe potrebné, aby sa pacienti v tomto čase zdržiavali na izbe. Tu je možné s lekárskym tímom stručne konzultovať, prípadne si dohodnúť čas komplexnej konzultácie.
14:30-15:00popoludňajšie sedenieOdborná porada lekárskeho tímu. V tomto čase nie je lekársky tím na individuálne konzultácie k dispozícii.
15:00-07:00Ústavná pohotovostná službaV tomto čase je k dispozícii službukonajúci lekár. Ohľadom bezodkladných otázok možno kontaktovať ošetrovateľský tím alebo službukonajúceho lekára.
 20:00-20:30 večerná vizita Je potrebné, aby sa pacienti v tomto čase zdržiavali na izbe. 

Režim počas víkendov a sviatkov

časudalosťpopis
08:00-11:00ranná vizitaJe potrebné, aby sa v tomto pacient zdržiaval na izbe. Tu je možné so službukonajúcim lekárom stručne konzultovať svoj stav 
20:00-21:00 večerná vizita Je potrebné, aby sa v tomto pacient zdržiaval na izbe. Tu je možné so službukonajúcim lekárom stručne konzultovať svoj stav 

Ak ste ambulantný pacient, svoje otázky môžete konzultovať:

  • počas dohodnutej návštevy ambulancie
  • emailom alebo telefonicky

Ak ste hospitalizovaný pacient, svoje otázky môžete konzultovať:

  • počas dňa vášmu ošetrujúcemu lekárovi, prípadne počas vizity  
  • ak je vašich otázok viac, prípadne si vyžadujú širšiu odpoveď, môžete si s lekárom dohodnúť konzultáciu (napríklad ráno na vizite)

Operácii predchádza aj anesteziologické vyšetrenie. Tu špecialista posúdi možné kontraindikácie operačného výkonu a zároveň vás poučí o režime (stravovacom, pitnom či inom) pred operáciou. O režime pred operáciou vás poučí ošetrujúci lekár a ošetrujúci personál. 

Dĺžka operačného výkonu býva rôzna, od pár hodín, pri náročných operáciách aj viac ako 10 hodín. Orientačnú informáciu o dĺžke aj priebehu operácie vám lekár podá v priebehu podrobnej konzultácie pred operáciou.

V závislosti od typu a náročnosti operačného výkonu a jeho priebehu je pacient po operácii premiestnený najprv na JIS alebo naspäť na oddelenie. Pri náročnejších výkonoch je pacient zvyčajne na 24 hodín umiestnený na JIS. 

Základné informácie o najbežnejších neurochirurgických operáciách nájdete aj na tomto webe v časti ČOMU SA VENUJEME.

Pacient má jedlo zabezpečené v rámci hospitalizácie. Vzhľadom na zdravotný stav môže byť stanovená špeciálna diéta či iné diétne obmedzenia v konzumácii jedla a tekutín, o čom vás lekár bude informovať.

Pacienti majú na každom oddelení k dispozícii kuchynku, kde je chladnička a mikrovlnná rúra. Môžu mať teda vlastnú stravu.

V nemocnici je k dispozícii niekoľko bufetov.

Táto otázka je prirodzene veľmi častá. Odpoveď na ňu nie je vždy jednoduchá. Ukončenie hospitalizácie závisí od vývoja zdravotného stavu pacienta a ten býva rôzny a nie vždy predvídateľný. Preto sa niekedy stane aj to, že informácia o plánovanom prepustení sa mení a aktualizuje, niekedy aj zo dňa na deň.

Prepustenie po operačnom výkone
Pri neurochirurgických operáciách je dôležité, aby sa stav pacienta po výkone stabilizoval a aby sa zahojili pooperačné rany. V prípade štandardného priebehu po operáciách mozgu je to 7-10 dní, po operáciách chrbtice 3-7 dní. Avšak platí to len za predpokladu, že hojenie rán prebieha ideálne a po operačnom výkone nenastali iné komplikácie alebo nie sú potrebné iné diagnostické či terapeutické zásahy, kvôli ktorým je nutné zotrvávať v nemocnici.

V prípade potreby je možné zabezpečiť odvoz pacienta sanitkou. Ak máte o túto službu záujem, je nutné dohodnúť sa na tom so sestrou, napríklad na vizite, keď sa dozviete presný deň prepustenia. Využitie sanitky je nutné hlásiť minimálne deň vopred, prípadne pri prijatí.

Podporu v náročnej životnej situácii môžete získať u nemocničného psychológa. Kontakt vám poskytne ošetrovateľský tím.